SEO a zameranie sa na pár nejasností

SEO (Seach Engine Optimization) alebo skrátka optimalizácia pre vyhľadávače je proces, s ktorým v prípade úspešného online marketingu musíme byť oboznámení. Internetové vyhľadávače a umiestnenie našej stránky na popredných miestach je z hľadiska viditeľnosti kľúčové. Tento faktor sa dokáže výrazne podpísať pod návštevnosť stránky a požadované konverzie.
Pravdepodobne ste so základnou charakteristikou SEO oboznámení, avšak je možné, že aj v tomto prípade kolujú isté nejasnosti alebo rozdielne názory. Skúsme sa na niektoré z nich pozrieť bližšie.Notebook a smartphone, SEO.jpg
SEO nepotrebujem, stačí PPC
Niekto si možno myslí, že celá reklamná kampaň na internete sa dá ťažiť s PPC a SEO tým pádom nepotrebuje. Treba si však uvedomiť, že SEO je dlhodobou investíciou a čo je podstatné- s dlhodobým efektom. Kľúčová pozícia vo vyhľadávačoch nezmizne zo dňa na deň a nejde ani o druh platenej reklamy, zato ide o organické a prirodzené zviditeľnenie, ktoré je však efektívne tiež z dlhodobej perspektívy. Zastávať vysokú priečku v internetových vyhľadávačoch je pre váš online marketing určite prospešné.

  • PPC prináša rýchlejšie zisky, ale len presne do doby, kým za ňu platíte.
  • SEO je proces, ktorý prináša funkčné výsledky aj počas nasledujúcich mesiacov.

Kľúčové slová (nemusia byť všetko)
V prípade kvalitnej optimalizácie je potrebné pracovať s vhodnými kľúčovými slovami, respektíve vedieť ich najskôr správne analyzovať a následne použiť. Tento úkon je takisto faktorom vyššieho umiestnenia vo vyhľadávačoch, avšak nie je jediným. Je potrebné hľadieť na ďalšie vnútorné ako aj vonkajšie faktory, aby sa stránka dostala na čo najvyššie miesto.Notebook, Google.jpg

  • Základné a pravdepodobné výrazy využíva tiež konkurencia, najmä ak ide o e-shopy a výrazy typu „lacné tričká“ a podobne. Kľúčové slová preto nie sú jediným procesom, ktorý vás vystrelí na najvyššie priečky, avšak je vhodné pracovať s „long-tail“ výrazmi, čiže s dlhšími a konkrétnejšími spojeniami.